Algemene Voorwaarden
Algemene Voorwaarden YOAR.MUSE Hair Wear
Deze algemene voorwaarden worden toegepast namens YOAR.MUSE Hair Wear by Yara & Romee.
Bedrijfsgegevens:
- YOAR.MUSE Hair Wear by Yara & Romee
- KvK: 93470460
- BTW: NL866416134B01
ARTIKEL 1. TOEPASSELIJKHEID
1.1 Deze voorwaarden gelden voor alle aanbiedingen, bestellingen en overeenkomsten van YOAR.MUSE.
1.2 Door een bestelling te plaatsen, accepteert de koper de toepasselijkheid van de geldende voorwaarden.
1.3 YOAR.MUSE kan de voorwaarden te allen tijde wijzigen.
1.4 Afwijken van deze voorwaarden kan alleen met schriftelijke goedkeuring van YOAR.MUSE.
1.5 Alle rechten en aanspraken gelden ook voor door YOAR.MUSE ingeschakelde derden.
ARTIKEL 2. AANBIEDINGEN EN OVEREENKOMSTEN
2.1 Alle aanbiedingen van YOAR.MUSE zijn vrijblijvend en kunnen wijzigen.
2.2 YOAR.MUSE behoudt het recht om verpakkingen, inhoud, modellen en kleuren te veranderen.
2.3 Een overeenkomst ontstaat pas na acceptatie van de bestelling door YOAR.MUSE. YOAR.MUSE kan bestellingen zonder opgave van reden weigeren en zal dit binnen 5 werkdagen melden.
ARTIKEL 3. LEVERING EN VERZENDING
3.1 De verzendwijze wordt door YOAR.MUSE bepaald, tenzij anders overeengekomen.
3.2 YOAR.MUSE is niet aansprakelijk voor vertragingen bij de verspreider.
3.3 Levertijden zijn bij benadering en YOAR.MUSE is niet aansprakelijk voor kosten of schade bij overschrijding.
3.4 Schade tijdens transport bij levering wordt vergoed mits er duidelijk bewijs is en de zending met een aanvullende dienst is verstuurd.
3.5 Producten welke niet op voorraad zijn worden niet automatisch nagezonden; de koper wordt binnen 5 werkdagen geïnformeerd en kan de bestelling annuleren.
ARTIKEL 4. PRIJZEN
4.1 De prijzen zijn in euro’s, exclusief 21% BTW en verzendkosten.
4.2 Voor leveringen buiten Nederland gelden de tarieven van de reguliere post.
4.3 YOAR.MUSE behoudt het recht om prijzen te veranderen.
ARTIKEL 5. TECHNIEK
5.1 Het haar moet volgens de door YOAR.MUSE aangeleerde methode worden aangebracht.
5.2 YOAR.MUSE biedt training aan voor het aanbrengen indien gewenst.
5.3 De koper mag de techniek gebruiken zolang het haar van YOAR.MUSE wordt afgenomen.
ARTIKEL 6. BETALINGEN
6.1 Facturen dienen binnen veertien (14) dagen na ontvangst te worden voldaan.
6.2 Bij uitblijven van betaling ontvangt u een eerste betalingsherinnering met het verzoek zo spoedig mogelijk doch dringend over te gaan tot betaling. Deze herinnering verloopt na (10) tien dagen.
6.3 Bij uitblijven van betaling ondanks de ontvangen betalingsherinnering ontvangt u een tweede betalingsherinnering met het verzoek zo spoedig mogelijk doch dringend over te gaat tot betaling. Deze herinnering verloopt na (5) vijf dagen.
6.4 Bij uitblijven van betaling ondanks de 2 ontvangen betalingsherinneringen ontvangt u een derde betalingsherinnering met het verzoek zo spoedig mogelijk doch dringend over te gaat tot betaling. Deze herinnering verloopt na (5) vijf dagen.
6.5 Wanneer betaling uitblijft na 3 betalingsherinneringen, zullen wij de vordering uit handen geven aan een incassobureau en brengen we de wettelijke incassokosten in rekening.
ARTIKEL 7. GARANTIE EN RUILEN
7.1 Goederen kunnen binnen veertien (14) dagen na factuurdatum worden geruild mits de verzegeling van de verpakking niet verbroken, beschadigd, opnieuw dichtgeplakt etc is. De klant is ervan op de hoogte dat haarproducten vallen onder de groep cosmetica en behoeven i.v.m. hygiëne niet te worden geaccepteerd door YOAR.MUSE voor omruiling als de verpakking is verbroken, beschadigd, opnieuw dichtgeplakt etc.
7.2 YOAR.MUSE geeft enkel geld retour mits er aan artikel 7.1 wordt voldaan.
7.3 (Verzend) Kosten die gemaakt worden om goederen te ruilen zijn voor rekening van de koper.
7.4 Niet aangetekend retour zenden is op eigen risico.
7.5 De koper is verplicht te controleren of de bezorgde artikelen voldoen aan de bestelling. Eventuele afwijking in kleuren, texturen en of modellen, voor zover acceptabel kunnen niet geretourneerd of geruild worden. Indien dit niet het geval is dient de koper dit binnen zeven (7) dagen na aflevering te melden per e-mail aan YOAR.MUSE onder vermelding van de naam van de koper, het bestelnummer en een duidelijke uiteenzetting waarom het artikel niet voldoet. YOAR.MUSE zal het artikel vervangen of de betaling ongedaan maken indien is aangetoond dat het artikel niet wordt geaccepteerd op gegronde redenen. Wordt binnen dit termijn geen gebrek gemeld, dan vervalt elke aanspraak jegens YOAR.MUSE ter zake van enig gebrek.
7.6 Foto’s van de producten op de website van YOAR.MUSE zijn slechts ter indicatie, hier kunnen geen rechten aan worden ontleend. De klant is ervan op de hoogte dat het haar een natuurproduct zijn en producten soms iets kunnen afwijken.
7.7 YOAR.MUSE kan nooit verantwoordelijk worden gehouden voor schade die geleden wordt door onjuiste (retour)verzendingen met onjuiste artikelen.
7.8 YOAR.MUSE ruilt geen producten en/of geven geen geld retour op gebruikte goederen welke in goede staat verkeren.
7.9 Een retour zending wordt pas omgeruild wanneer deze door YOAR.MUSE is ontvangen
en is goedgekeurd.
ARTIKEL 8. ONDERHOUD EN KLACHTEN
8.1 Het haar is een natuurproduct, afkomstig van mensen en hierdoor kan het haar bij onjuist gebruik, pluizig of droog worden. De koper dient hier kennis van te nemen en met haar producten naar behoren te behandelen.
8.2 De koper dient zijn/haar consument op de hoogte te brengen hoe zij het haar moeten behandelen.
8.3. Verslechter de kwaliteit aanzienlijk de na gebruik van de correcte verzorging, producten en onderhoudsadviezen, dan dient dit per mail kenbaar gemaakt te worden via mail info@yoarmuse.nl. YOAR.MUSE ontvangt graag het haar binnen zeven (7) dagen na ontvangst van de mail en zal het product beoordelen en indien nodig vervangen.
8.3 De koper kan geen beroep doen op deze garantie indien:
- A. De hair extensions door derden aangebracht zijn
- B. De hair extensions onoordeelkundig gebruikt zijn/of de onderhoudsadviezen niet in acht zijn genomen
- C. Er aangebrachte wijzigingen door of namens de koper hebben plaatsgevonden, (verven, ontkleuren, ect).
- D. beschadiging door opzet of grove minachtzaamheid zijn veroorzaakt
8.4 Klachten over kwaliteit dienen binnen uiterlijk binnen dertig (30) dagen na aankoop per mail te worden vermeld via info@yoarmuse.nl met daarbij een duidelijke uiteenzetting van de klacht. Wordt binnen dit termijn geen gebrek gemeld, dan vervalt elke aanspraak jegens YOAR.MUSE.
8.5 YOAR.MUSE neemt uitsluitend de klacht van de officiële koper (zoals in het klantenbestand bekend en op de factuur vermeld), in behandeling.
8.6 De koper is verplicht alle medewerking te verlenen welke nodig is om de klacht in alle redelijkheid op te lossen.
8.7 Indien er tijdens de behandeling twijfel ontstaat over het product dient de behandeling direct te worden gestaakt en dient er contact met YOAR.MUSE te worden opgenomen.
8.8 Producten die reeds chemisch behandeld zijn komen niet in aanmerking voor de klachtbehandeling.
8.9 Het chemisch behandelen (o.a. verven, permanenten etc.) van het haar is voor het eigen risico van de koper.
8.10 YOAR.MUSE geeft geen garantie op verkeerd gebruik/verzorging van de hair extensions. Het kleuren van de hair extensions met zilvershampoo of andere kleur veranderende producten zijn op eigen risico.
8.11 YOAR.MUSE geeft geen garantie op verkeerde kleurkeuze van de klant.
8.12 YOAR.MUSE geeft geen garantie op de wijze waarop de hair extensions ingezet worden en als dat niet als prettig wordt ervaren door de kant.
8.13 Bij gebruik van hittetools (met een maximum van 180 graden); gebruik altijd tools (bijv. een stijltang) met keramische platen. Föhn ook altijd het haar enkel met keramische föhnborstels. Bij gebruik van andere tools (bijv. ijzeren of aluminum tools) is YOAR.MUSE niet verantwoordelijk voor eventuele schade door gebruik.
8.14 YOAR.MUSE is niet aansprakelijk voor de arbeid van derden.
8.15 Het korter knippen van de hair extensions is op eigen risico.
8.16 Het in stukken knippen van de hair extensions is op eigen risico. Garantie op haarverlies komt hiermee te vervallen.
8.17 Retour zending geeft geen garantie voor vergoeding.
8.18 De klant wordt geacht zijn/haar eigen verantwoording te nemen wanneer er een probleem ontstaat (bijv. door het niet opvolgen van de richtlijnen die gelden voor hair extensions) waar YOAR.MUSE geen schuld aan heeft.
8.19 De klant wordt geacht een klacht in alle eerlijkheid te melden. Indien er sprake is van verdraaide feiten kan YOAR.MUSE de klacht niet in behandeling nemen.
8.20 YOAR.MUSE is gerechtigd om niet langer haar producten te leveren aan klanten welke niet te goeder trouw zijn.
8.21 Een vergoeding bestaat uitsluitend uit eenzelfde product als het aangekochte product en niet in een vergoeding van geld of gemaakte kosten aan derden. Indien een product niet meer op voorraad is zal een tegoedbon worden aangemaakt met een gelijke waarde van het aangekochte product.
8.22 Over verworpen klachten kan niet worden gecorrespondeerd.
ARTIKEL 9. RETOURZENDINGEN
9.1 Neem telefonisch contact op met Yara: +31 6 17 30 09 49 of Romee: +31 6 16 59 38 76.
9.2 Producten moeten binnen 7 dagen retour gezonden worden.
9.3 Verzegeling mag niet verbroken zijn.
9.4 Kosten voor retourzendingen zijn voor de koper tenzij er door YOAR.MUSE een onjuiste levering is gedaan.
9.5 Niet aangetekend retour zenden is voor risico van de koper.
9.6 YOAR.MUSE is niet verantwoordelijk voor de vermissing of vertraging van een retourzending.
9.7 Onvoldoende gefrankeerde of ongefrankeerde retourzendingen worden niet door YOAR.MUSE geaccepteerd.
ARTIKEL 10. VRIJWARING
10.1 Koper vrijwaart YOAR.MUSE voor aansprakelijkheid jegens derden.
10.2 YOAR.MUSE is niet aansprakelijk voor schade door hair extensions
10.3 Gebruik van hair extensions is op eigen risico.
ARTIKEL 11. BEVOEGDE RECHTER
Bij geschillen is de rechter van de vestigingsplaats van YOAR.MUSE bevoegd.
ARTIKEL 13. EIGENDOMSVOORBEHOUD
Geleverde goederen blijven eigendom van YOAR.MUSE totdat volledige betaling is ontvangen.
Bij verdere vragen of onduidelijkheden kun je altijd contact opnemen met YOAR.MUSE.
FAQ
Zijn de wefts van YOAR.MUSE gemaakt van 100% echt haar?
Ja, alle wefts van YOAR.MUSE zijn gemaakt van 100% natuurlijk haar.
Zijn de wefts van remy of virgin haar?
Wat is de afkomst van het haar?
Is elke shampoo en conditioner geschikt voor de wefts?
Kunnen stylingproducten gewoon gebruikt worden?
Mag het haar geverfd worden?
Mag je de wefts föhnen, krullen met een krultang en stylen met een styltang?
Om de hoeveel weken moeten de wefts worden herplaatst?
Hoe lang gaan de wefts mee?
Van welk materiaal is de “rand” van de genius weft gemaakt?
Staat jouw vraag er niet tussen?
Neem dan gerust contact met ons op.
Dit kan via info@yoarmuse.nl of door ons een DM te sturen.